کاربران آیفون ۱۳ به ماهواره های موجود در مدار زمین وصل می شوند.

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل در آخرین پیش‌بینی خود اعلام کرد آیفون ۱۳ قابلیت اتصال به ماهواره های مدار پایین زمین LEO را خواهد داشت و بدین ترتیب کلیه کاربران این آیفون می توانند در مناطق بدون پوشش شبکه مخابراتی از طریق ماهواره ها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق اطلاعات منتشر شده به زودی آیفون ۱۳ توسط معرفی خواهد شد. به همین دلیل تحلیلگر اپل به سرمایه گذاران اعلام کرد این آیفون با استفاده از چیپ کوالکام X60 موجود در آن می تواند با ماهواره ها در مدار پایین زمین در ارتباط باشد.

مینگ چی کو در ادامه یادداشت خود توضیحاتی را در رابطه با اتصال به ماهواره های لئو با همکاری اپراتور ها و گلوبال استار داده است. در واقع با همکاری گلوبال استار و مشترکان و اپراتور شبکه امکان استفاده از خدمات ارتباطات ماهواره ای در آیفون ۱۳ حتی بدون داشتن قرارداد یا پرداخت اضافی وجود دارد.

 بدین ترتیب چیپ X60 کوالکام علاوه بر پشتیبانی از شبکه فایو جی می‌تواند در مناطقی که اپراتورهای مخابراتی از شبکه 5G پشتیبانی نمی کنند از طریق LEO این ارتباط را برقرار کند. احتمالاً در آینده نزدیک سایر تولید کنندگان موبایل به دنبال استفاده از تراشه X65 با قابلیت اتصال ماهواره ای خواهند بود.

منبع: اخبار فناوری تکنا
شناسه: 7052

عناوین مرتبط